پیش ثبت نام دوره های آموزشی شروع شد. کلیک کنین

کتاب بهبود رابط کاربری (Refactoring UI)

کتاب بهبود رابط کاربری (Refactoring UI)

کتاب کتاب Refactoring UI، یک PDF زیبا که شامل ۵۰ فصل و حدودا ۲۰۰ صفحه هست. مطالعه این کتاب به تمام طراحان رابط کاربری و طراحان تجربه کاربری پیشنهاد میشه به دلیل اینکه به نکات بسیار ریز و جذابی اشاره کرده و به سادگی با رعایت نکاتی که در کتاب گفته شده میتوینم طرح های بهتری رو خلق کنیم.

هر فصل به اندازه‌ای مستقل طراحی شده که شما میتونین اونها رو تقریبا به هر ترتیبی و به صورت دلخواه بخونین. به دلیل استفاده از المان های بصری در صفحات کتاب, خوندش بسیار جذابه و به راحتی میتونین در عرض چند ساعت اون رو مطالعه کنین و خودتون رو به درک عمیق تری از طراحی برسونین.

  • نویسندگان کتاب: Adam Wathan و Steve Schoger
  • زبان کتاب: انگلیسی
  • تعداد صفحات: ۲۰۰
  • قیمت: 99 دلار – رایگان در مدرسه تجربه کاربری

سرفصل های کتاب

شروع از صفر

  • با یک ویژگی شروع کنید، نه یک طرح
  • جزئیات بعداً می‌آید
  • زیاد طراحی نکنید
  • یک شخصیت انتخاب کنید
  • انتخاب‌های خود را محدود کنید

سلسله مراتب همه چیز است

  • همه عناصر برابر نیستند
  • اندازه همه چیز نیست
  • متن خاکستری روی پس‌زمینه‌های رنگی استفاده نکنید
  • کاهش دهید تا تاکید کنید
  • برچسب‌ها آخرین راه‌حل هستند
  • سلسله مراتب بصری را از سلسله مراتب سند جدا کنید
  • تعادل و کنتراست وزن را حفظ کنید
  • معناشناسی‌ها ثانویه هستند

طرح و فضا

  • با خالی از سردرگمی زیاد شروع کنید
  • یک سیستم فاصله‌گذاری و اندازه‌گذاری ایجاد کنید
  • شما نیازی ندارید که تمام صفحه را پر کنید
  • گریدها مقدار زیادی اهمیت ندارند
  • اندازه نسبی مقیاس‌پذیر نیست
  • از فضای دوپهنه خودداری کنید

طراحی متن

  • یک مقیاس نوع تعیین کنید
  • از فونت‌های خوب استفاده کنید
  • طول خط خود را در کنترل نگه دارید
  • بازون خط، نه مرکز
  • ارتفاع خط به نسبت است
  • هر پیوند نیازی به یک رنگ ندارد
  • با خوانایی در ذهن تطبیق دهید
  • از فاصله‌گذاری حروفی به طور موثر استفاده کنید

کار با رنگ

  • از شش عددی برای HSL استفاده نکنید
  • شما نیاز به رنگ‌های بیشتری دارید از آنچه فکر می‌کنید
  • سایه‌های خود را جلوی مطلع کردن قرار دهید
  • نگران کم‌رنگ شدن اشباع نکنید
  • خاکستری‌ها باید خاکستری نباشند
  • قابل دسترسی به معنای زشتی نیست
  • فقط به رنگ وابسته نشوید

ایجاد عمق

  • یک منبع نور را تقلید کنید
  • از سایه‌ها برای انتقال ارتفاع استفاده کنید
  • سایه‌ها می‌توانند دو بخش داشته باشند
  • حتی طرح‌های فلت می‌توانند عمق داشته باشند
  • عناصر را با هم همپوشانی دهید تا لایه‌ها ایجاد شود

کار با تصاویر

  • از عکس‌های خوب استفاده کنید
  • متن نیاز به کنتراستی مداوم دارد
  • همه چیز اندازه معناداری دارد
  • از محتوای بارگذاری شده توسط کاربر پرهیز کنید

لمس‌های نهایی

  • پیش‌فرض‌ها را بهبود دهید
  • با مرزهای تاکیدی رنگی رنگ اضافه کنید
  • پس‌زمینه‌های خود را تزیین کنید
  • وضعیت‌های خالی را نادیده نگیرید
  • از مرزهای کمتر استفاده کنید
  • خارج از جعبه فکر کنید
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله